Een eerlijk verhaal maakt van klanten fans

Een eerlijk verhaal maakt van klanten fans
Uitspraak Annet Scheringa.

Storytelling inzetten voor review en waarde aantonen van de dienst of  het product

Het doel van verhalen is verbinden, ontvangen en luisteren.
Verhalen zetten deuren open naar binnen.

De kracht van een goed verhaal is goud waard. Je hoeft nooit meer te overtuigen. Je verhaal doet het werk. Je hoeft nooit meer te overtuigen. Het verhaal doet zijn werk.

In ene is bv. marketing weer leuk

Zoals jullie van de week gelezen hebben ben ik nu naast energetisch verandercoach ook storypractioner in verbindende communicatie richting verandering.

Wat ik tijdens de opleiding als 1ste heb aangepakt in het bedrijf “Louter spelend Bewustzijn” waar ik eigenaresse van ben, is microstories verzamelen van mijn klanten en een verhalenweb maken. Ik wilde inzichten en patronen tastbaar maken. De rode draad vastleggen, wat verander ik nu eigenlijk werkelijk bij mijn klanten met de diensten die ik aanbied.

Grote bedrijven wensen aantoonbaar bewijs.
Na deze dag kun je zelf aantonen met behulp van storytelling wat jouw mooie unieke manier van jouw dienst of product doet voor de klant.

Deze 2 waardevolle vormen van de inzet van storytelling hebben mijn diensten meer waarden gegeven omdat ik zelf nu inzichtelijk kan aan tonen wat het mijn klanten brengt

Ik gebruik hun eigen woorden. Maar doordat ik de techniek van narratieve vraagstelling gebruik, komen deze woorden bij mijn klanten en toekomstige klanten binnen.

Maar ook bij de klant zelf. Ik hoor regelmatig heb ik dit gezegd. Wauw.

Storytelling


De reviews van mijn klanten zijn verandert en zijn een levend verhaal geworden. Ze raken en doen hun werk.
Ik merkte dat dit een wezenlijk ander review is als dat ik de klant gewoon zelf om een review vroeg en dit zelf liet opschrijven, zoals ik voorheen deed. Wat ik ook vaak bij ander ondernemers zie. De reviews gaan vaak over de ondernemer zelf die goed heeft gedaan voor haar/ zijn klant. En een deel over de klant zelf. Natuurlijk niets mis mee. Maar dit doen heel veel ondernemers.

Wil jij uniek zijn en eruit springen, dan is deze techniek van storytelling iets voor jou.

Deze vorm van narratieve vragen stellen en van microstories ophalen is duidelijk indrukwekkend. Zoals ik aan reacties zie van organisaties en bedrijven, mensen waar ik lezingen, masterclasses en mijn programma’s aanbied.

Wat ik ook ga delen is hoe je een verhalen web maakt. Je toont hierbij aan wat jouw dienst of product waard is voor de klant. Uit dit verhalenweb halen we patronen uit. Voor jou en je klant inzichtelijke wat de resultaten zijn van de dienst of product die je aanbied.
Een bewijs van welke positieve situaties jij je klanten helpt in je bedrijf. 
Vroeger wist ik wel wat ik voor mijn klanten betekenden, maar nu kan ik het ook aantonen.


Deze 2 waardevolle vormen van de inzet van storytelling hebben mijn diensten meer waarden gegeven omdat ik zelf nu inzichtelijk kan aan tonen wat het mijn klanten brengt.

Wil jij ook leren hoe storytelling jou kan helpen in zichtbaar maken van wat je nu werkelijk doet voor jouw klant en dit haarscherp toe de point maken?


Verbind je dan via mail met  e.louter@gmail.com

En zet deze verandering in voor het bedrijf waar je voor werkt en maak je bedrijf waardevoller voor jezelf en je klant. Door op een unieke magische manier je waarde te vertellen en aan te tonen.
Je verzamelt als het ware het verhaal achter het verhaal waaruit een story spreekt. Een verhaal bestaat uit meer als alleen uit woorden.  

Wat je leert in deze interactieve dag

  1. De ingrediënten van een goed verhaal, zodat jij ten alle tijden weet, hoe je mensen weet te raken. In wat je ook naar buiten brengt of vertelt.
  2. Verhalen op te halen
  3. Je gaat hiermee aan de slag
  4. Door Narratieve vraagstelling ontvang je precies de kern wat jij wenst te weten over je product of je dienst.
  5. Je leert een verhalen web te maken. Waarbij je dus inzichten krijgt in de klant en in je dienst. Je aan kan tonen wat jij bij je klanten te weeg brengt. Dus wat jouw dienst doet.
  6. Spelegels van verhalen vertellen
  7. Luisteren
  8. Duiden
  9. Verbinden
  10. Reflectie wat zegt dit verhaal de klant en wat zegt dit verhaal jou.
  11. Hoe leuk en waardevol verhalen ophalen en duiden is voor het bedrijf waar je in werkt.

De reviews van mijn klanten geven natuurlijke leiderschap aan in situaties in hun leven.

In 1ste instantie merk ik dat de oude paniek weer toeslaat, o shit straks heb ik geen baan meer. Toen ik thuis kwam was ik heel duidelijk voor mijzelf. O nee dat ga ik niet doen. Ik ga niet in de paniek ik ga niet mee. Dat is helemaal niet nodig. Het komt goed. Anders vind ik wel ander werk. 
Ik zeg nu andere dingen tegen mezelfik ben niet zo streng meer als vroeger tegen mezelf. Ik sta nu anders in het leven. Ik heb meer liefde voor mezelf. Ik ben bewuster geworden hoe het werkt. Hanneke

Ik weet inmiddels dat ik voor mezelf veel meer waard ben dan ik ooit had gedacht. Niet omdat ik het niet wist, maar nu omdat ik erin geloof, dat ik er stil bij blijf staan, en vanuit deze kracht handelen, weet ik nu dat ik toen geen waarde uitstraalde. Ik vond wel dat ik waarde had maar ik gedroeg mij er niet naar. Ik ben eigenlijk wel gelukkig met mezelf. Peter K.

De investering voor deze unieke waardevolle dag is 333,00 euro exclusief btw

Hier zit een lekkere lunch bij inbegrepen.
Donderdag 6 juni van 10:00 tot 16:30 in Weezenhof te Nijmegen

http://www.ellenlouter.nl/een-eerlijk-verhaal-maakt-klanten-fans/

Met storytelling zet je een bewuste veranderbeweging in gang.